tiistai 29. maaliskuuta 2011

Kia Sportage - Tekniikan Maailman koeajo nrossa 5/11

Tekniikan Maailman numerossa 5/11 on koeajo sporttisesti ja hieman nuorekkaan agressiivisestikin muotoillusta Kia Sportagesta. Odotin itse autolta paljon sillä auto monelta osin aikamoinen edistysharppaus Kia Sportagen edellisestä mallista. Paperilla todettavat perusasiat eli tilat, tehot ja hinnat näyttivät Kia Sportagessa olevan varsin hyvässä sopusoinnussa. Valitettavasti koeajoraportti ei kuitenkaan ihan varauksetta kehu uuden Kia Sportagen ajo-ominaisuuksia.

Tekniikan Maailman verkkosivuilta löytyvän koeajoraportin tiivistelmän perusteella kuitenkin yksi tärkeimmistä asioista eli ajo-ominaisuuksiin merkittävästi vaikuttava asia eli ohjaus on auton suurin heikkous. Tiivistelmässä todetaan Kia Sportagen sähköisestä ohjaustehostimesta seuraavaa: "Suoraan ajaminen on poikkeuksellisen turhauttavaa, kun sähköinen ohjaustehostin nukahtaa aina ohjauspyörän pysähtyessä pariksi sekunniksi keskialueen tuntumassa ja herää myöhässä jokaiseen pieneen ohjausliikkeeseen."

Tekniikan Maailman koeajama malli on Kia Sportage 2,0 CRDi-R AWD EX.

1 kommentti:

  1. Itse en ajossa huomannut vikoja muutakuin moottorin huono käynti matalilla kierroksilla. Sisusta taas oli halvan oloinen, mikä itselleni oli ainakin melkoinen turn off auton komean ulkonäön jälkeen.

    Oma raporttini autosta: http://autoilijan.blogspot.com/2010/11/kia-sportage-koeajo.html

    VastaaPoista